18.5.08

day one

som sagt, another year, another picture... enjoy!!
de luktar helt fantastiskt.. en av dem som inspirerar mig mycket är georgia o keefe, hennes sätt att visualisera nånslags "wasteland" känsla tyckert jag om....

det är de små små detaljerna som gör det. gäller bara att inte missa dem när man rusar på. stannade upp och tittade och där var det, grönt och nytt. ingen bildbehandling, bara ett fotografi.


jag fattar faktiskt inte varför maskrosor betraktas som ogräs, de är ju hur vackra som helst. när jag gick hemifrån imorse hade ngn klippt gräset utanför huset och alla maskrosorna var borta och jag kände mig övergiven. hm, övergiven av maskrosor?

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina bilder kära V. Speciellt den med vattendropparna!
    Kram M.

    SvaraRadera
  2. tack raring!
    öm i kroppen eftrer lördagen kanske??

    SvaraRadera