17.6.09

I´m a loser


Var i Botan ikväll, ännu en visning med den underbare Magnus Neuendorf i växthuset, om köttätande växter den här gången... Och dahliorna blommar för fullt.

Hade medarbetaresamtal med min chef idag. Märkligt vad svårt det är att ta till sig sånt vad som är bra. Gick hem och kunde bara fokusera på den enda grej som var mindre positiv. På ngt sätt känns det ju rätt förmätet när omständigheterna runt omkring är som de är, (uppsägningar o annat skit)att inte bara säga "fan, va grymt, jag har gjort skitbra ifrån mig, har varit ett jättebra år utvecklingsmässigt". varför envisas man med att slå på sig när så många andra gör det så mycket bättre?
För övrigt är det nu 4 dagar tills den halvt vuxne lämnar mig. Vad i herrans namn ska jag göra i 4 veckor? Hemmet kommer förfalla, kylskåpet kommer gapa tomt, tystnaden eka.... kanske borde ta en inackordering?

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig. Det är väl det där hemska "duktig-flicka"-syndromet som spökar, eller bara allmänmänskligt. Hur som, en riktigt skön midsommar. Dina bilder är verkligen fantastiska!

    SvaraRadera
  2. fina Stina! ja du, ibland önskar man att man att man va lite mera "man" och kunde dunka sig själv i ryggen och höja näven mot himlen o bara, "fan, jag e bäst" liksom.. :-)
    men vi kan ju iallafall peppa varandra! tack!

    SvaraRadera