23.1.11

att ha en hobby


hobby, fritidssysselsättning, specialintresse, vanligen med inslag av samlande eller skapande.- enligt NE
En hobby är en återkommande aktivitet man utför på sin fritid för nöjes skull.
Får man betalt för detta, har man tagit det första steget från hobby till arbete. En hobby, till skillnad från arbete, innebär inget tvång, utan baseras på frivillighet. En hobby kan dock övergå i mani, och då upphör frivilligheten
. enligt Wiki
vad de missar är att man oxå kan tröttna på sin hobby. där hamnar jag emellanåt. då kan man köpa eller bygga en ny pryl till kameran, det hjälper, eller så får man byta taktik eller teknik. Egentligen är jag inte så förtjust i bilder som den här, där man tar en ointressant bild och lägger på lager o texturer för att få den spännande. det blir den inte, det är fortfarande en ointressant bild. men jobbet med att fixa den har åtminstone utmanat och underhållit mig. aka jag har utfört min hobby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar